Daně, obchod, živnost, podnikání
Reklamace nového bytu - prodávající oddaluje vyřízení reklamace a čeká až uplyne záruční doba na byt
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr., Bc. Jakub Šťastný (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zobrazení: 1313
Chtěla bych poradit ohledně reklamace závad v bytě. Dle jakého paragrafu se řídit? Závady ani po půl roce nebyly odstraněny a na některé reklamace byly ignorovány a nikdy nevyřešeny? Na co se odkázat a co se dá vymoci? Jde o nově zakoupený byt. Závady jsou všeho druhu po závažné až méně závažné a to:
- Základní údaje
- Uložil(a): Ing. Martina Janečková (daň. poradce)
- Kategorie: Finanční právo, daně, kompenzační bonus
- Zobrazení: 7995
Jaký je postup, když cizí osoba (ne můj rodinný příslušník) na mě chce přepsat svůj byt? Jaká je potřeba smlouva (zda darovací, kupní, apod.)? Stanoví se symbolický poplatek mezi námi např. 1 Kč (za přepis nebo jako kupní cena). Budu platit já nějakou daň? Z čeho se vypočítává (z hodnoty daru stanovené odhadem nebo z kupní ceny) a jaká je její případná výše? Děkuji, Markéta.
- Základní údaje
- Uložil(a): Ing. Martina Janečková (daň. poradce)
- Kategorie: Finanční právo, daně, kompenzační bonus
- Zobrazení: 1608
2017 jsem pracoval pro jednoho zaměstnavatele nejdříve na DPP, posléze na DPČ. Následně, 13.9.2017, jsem začal pracovat pro nového zaměstnavatele na DPP a u předchozího skončil 23.9.2017. Při této změně tedy nastala situace, kdy jsem 10 dní byl zaměstnán u obou zaměstnavatelů současně.
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr., Bc. Jakub Šťastný (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zobrazení: 1746
Po diskuzi s realitní společností a s kupujícím vyplývá, že kupující bere na vědomí starší stav nemovitosti a je ochoten se vzdát nároku na uplatnění případných skrytých vad. Podle realitní kanceláře to není první případ kdy to kupující dělá. Návrh je vložit tuto větu do smlouvy:
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr., Bc. Jakub Šťastný (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zobrazení: 1312
Zboží bylo zakoupeno přes web Euronics dne 22.10.2015 - dne 22.10.2015 jsme dostali email ohledně toho, že platba byla úspěšně připsána na účet Euronics. Na faktuře stojí: datum vystavení 22.10.2015, datum splatnosti 22.10.2015 a datum uskutečnění zdaň. plnění 22.10.2015. Zboží bylo zasláno jako balík do ruky a bylo převzato dne 27.10.2015.
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. Lukáš Mohyla (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zobrazení: 15421
Při digitálním zaměřování pozemků 2017 bylo zjištěno, že nám hranice stavby a zahrady neodpovídá skutečnosti. Část stavby a zahrady se dle tohoto měření nachází na pozemku souseda. S ním jsem se domluvila na odkoupení. Prosím o radu, jak nyní postupovat. Děkuji, Alžběta.
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr., Bc. Jakub Šťastný (právník)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zobrazení: 3266
Telefonicky mě kontaktovala firma poskytující BOZP a PO školení. Vždy se prezentovali jako úřad, proto jsem souhlasil s návštěvou jejich zástupce v provozovně. Ani tehdy se nepředstavili jako soukromá firma Exteria. Využili mé nepřipravenosti a tlačili mě do podpisu smlouvy (jsem cizinec a nerozumím dokonale).
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr., Bc. Jakub Šťastný (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zobrazení: 1908
Na sauto.cz nabízí firma automobil, který neodpovídá parametrům, které tam uvádí. Na auto jsme se byli osobně podívat, a upozornili prodejce, že v inzerátu uvádí jiné informace. Také jsme upozornili sauto.cz, že zde prodejce udává nepravdivé údaje. Je to již několik týdnů a bylo již podáno několik urgencí a sauto.cz nereaguje.
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr., Bc. Jakub Šťastný (právník)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zobrazení: 1244
09/2017 jsem si z Číny objednala balík za 1.280 Kč. Dodnes nedorazil, se zákaznickým servisem se mi dařilo až do dneška jednat. Psali ať počkám 60 dnů, pak že mohou řešit více. Od 60 dne mi ale nejde poslat reklamace ani se nikoho dovolat. Co dál? Platba byla samozřejmě provedena při objednání. Na poště je nedohledatelný, protože údajně ještě není v ČR. Děkuji, Radana.
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr., Bc. Jakub Šťastný (právník)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zobrazení: 5480
Prosím o radu ve věci odstoupení od smlouvy z Fitness centra ze zdravotních důvodů. Jedná se o problém, který řeším za svou dceru, jenž byla členem Fitness Centra Jatomi v Ostravě. Měla sjednané členství na jeden rok, již v průběhu toho roku se jí zhoršil zdravotní stav a bolesti zad, které si slibovala ve fitku odstranit.