Daně, obchod, živnost, podnikání
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zobrazení: 1350
20.6.2019 jsem koupil vozidlo z bazaru. Hned v ten den jsem zjistil závadu a auto jsem vrátil na opravu. Po 14 dnech mělo být opraveno, vyzvedl jsem jej a odjel. Cestou opět ta samá závada a opět vráceno (7.7.2019), že bude důkladně opraveno.
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. Kateřina Galatíková (advokát)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zobrazení: 1250
Chtěla bych poradit ve věci nedokončené stavby schodů u rodinného domu. Dělníci si ode mne vzali celou požadovanou částku, aby mohli údajně nakoupit materiál na stavbu schodů a střechy nad schody. Stavbu však nedokončili a při telefonním kontaktu se stále vymlouvaji, že přijdou za týden. Ale těch týdnů už uplynulo mnoho a stále se nic neděje.
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zobrazení: 953
Prodali jsme na jaře 2019 chatu u Mrákova tady na Domažlicku, 5 let jsme jí využívali k trvalému bydlení, chata má vlastní studniční vrt, 20m hluboký. Vrt nebyl dlouhou dobu čištěný a je dost zanešený. Mývali jsme občasné výpadky vody, na několik hodin až na den. Celou zimu a jaro jsme měli vody dostatek. Kupujícího jsme před občasnými výpadky varovali. Chata je opravdu tak pro 2 lidi.
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zobrazení: 4116
Obracíme se na vás s důvěrou a prosbou o právní pomoc, radu, resp. součinnost při podání žaloby k soudu ve věci sporu mé osoby a cestovní kanceláře Fischer a. s. o uznání reklamace zájezdu do Řecka na ostrov Kos, absolvovaného 23.07.2018 -30.07.2018. Zájezd jsme absolvovali celkem 4 osoby – já, mí dva synové a můj dlouholetý přítel. Smlouva byla vedena na mě, tedy D. P.
- Základní údaje
- Uložil(a): Ing. Tomáš Heczko (daňová poradna)
- Kategorie: Finanční právo, daně, kompenzační bonus
- Zobrazení: 1666
Maminka darovala svým dvěma synům tři pozemky, vše rovným dílem. Každý byl tedy vlastník jedné poloviny každého pozemku. Po dohodě se jeden pozemek prodal. Musí se zaplatit daň z příjmu nebo ne. Maminka pozemky vlastnila asi 50 let, synové asi půl roku. Děkuji za odpověď. Pokud se daň platí tak v jaké výši a jak se vypočítává. Děkuji, Lenka
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zobrazení: 971
Potřebuji nutně radu jak postupovat v případě nefunkčních plastových oken. Okna uhrazena 19.11. 2018 a ve smlouvě uvedena dodací lhůta 9 týdnů (hliníkový profil) plastová okna byla dříve. Po usazení plastových oken dne 10.1.2019, jsme čekali na hliníkové do 23.3.2019.
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zobrazení: 879
24.1.2019 jsem vydražil automobil VW Golf r. v. 2004. V podkladech k dražbě bylo uvedeno, že má najeto pouze cca. 233.000 km. Předpokládal jsem, že vozidlo bude prověřené a nebude s ním žádný problém. Nyní jsem se rozhodl vozidlo prodat a jeden z potenciálních kupců mě osočil, že jsem vozidlo nechal "stočit" a že na mě, dřív nebo později, někdo podá trestní oznámení. Jak se mohu v této situaci bránit? Děkuji, Ladislav.
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zobrazení: 1341
Mám dotaz ohledně reklamace rybářského prutu. Koupila jsem dva pruty a 5.6.2019 jsem je vyzvedla na poště. Hned v sobotu jsem s nimi vyrazila na ryby a jeden prut se zlomil (nebyl zrovna levný, 9.000 Kč). Prodejce jsem hned emailem 10.6. kontaktovala, co se stalo, a že prut posílám nazpět k reklamaci. Bohužel jsem si u emailu nedala doručit zprávu o přečtení. No a den nato 11.6. jsem prut poslala na adresu prodávajícího.
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zobrazení: 635
06/2019 jsem absolvovala se svojí dcerou zájezd, řádně zaplacený před začátkem zájezdu. V rámci pobytu byla nabídka na klimatizaci na den 8 EUR (nezahrnuto v celkové ceně). Klimatizaci jsme měly puštěnou pouze cca 4-5 hodin v noci. Při ukončení pobytu po nás tato úhrada nebyla majitelkou hotelu požadovaná. Teď, po 14 dnech, úhradu CK požaduje. Můžete mi prosím poradit, jak postupovat? Děkuji. Marie.
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zobrazení: 1667
Chci se poptat, jak postupovat při reklamaci odpadlé perlinky a lepidla od OSB desek po 8 měsících. Byla zvolena stavitelem špatná technologie - potvrzeno technikem od fa Weber. Firma, která dílo prováděla pracovala velmi špatně, proto od ní v žádném případě nechceme tuto závadu opravit. Podhledy jsou spadlé na 1/4 domu, musí se proto vše odstranit a udělat správnou technologií, kterou tato firma neumí.