Koupil jsem si před půl rokem přímočarou pilu do dílny. Bohužel po půl roce se pokazila - vrčí, ale neřeže. Když jsem přišel do obchodu železářství, kde jsem ji koupil, odmítli mi pilu převzít s tím, že požadují původní origilní obal. Slyšel jsem ale, že při reklamaci není povinností přinést původní obal. Kdo má tedy pravdu? Mirek
ODOVĚĎ:
Pravda je na vaší straně. Prodejce zkouší na Vás vyzrát, ale evidentně se mu to u vás nepodařilo. Spotřebitel nemusí vracet zboží k reklamaci v originálním obale.
Máte právo zboží rozbalit, vyzkoušet si je, používat je zvyklým způsobem a zabalit je při reklamaci do vhodného obalového materiálu, aby nedošlo k dalšímu poškození tohoto zboží (hlavně oděr a otřes).
Požadování originálního obalu ze strany kupujícího je nepřiměřenou smluvní podmínkou nad rámec zákona a Vy trvejte na tom, že toto není Vaší povinností.
Pravda je na vaší straně. Prodejce zkouší na Vás vyzrát, ale evidentně se mu to u vás nepodařilo. Spotřebitel nemusí vracet zboží k reklamaci v originálním obale.
Máte právo zboží rozbalit, vyzkoušet si je, používat je zvyklým způsobem a zabalit je při reklamaci do vhodného obalového materiálu, aby nedošlo k dalšímu poškození tohoto zboží (hlavně oděr a otřes).
Požadování originálního obalu ze strany kupujícího je nepřiměřenou smluvní podmínkou nad rámec zákona a Vy trvejte na tom, že toto není Vaší povinností.
Komentáře vytvořeny pomocí CComment