Jaký je rozdíl mezi školní připraveností a školní zralostí? Přináší větší riziko bezdůvodný odklad školní docházky, nebo předčasný nástup do školy? Jak lze zjišťovat školní připravenost dětí? Jak může vypadat individuální vzdělávací program?
Zdroj textu:
Mgr. Renata Ležalová Praha
Obsah textu, osnova:
- 1. Legislativní vymezení odkladu povinné školní docházky - strana 4
- 2. Školní zralost, školní připravenost, školní nezralost - strana 6
- 2.1 Školní zralost - strana 6
- 2.2 Školní připravenost - strana 10
- 2.3 Školní nezralost - strana 11
- 3. Odklady povinné školní docházky - strana 12
- 3.1 Statistika - strana 12
- 3.2 Odklad povinné školní docházky z pohledu psychologů - strana 13
- 3.3 Kdo nejčastěji rozpozná nezralost dítěte? - strana - strana 14
- 3.4 Riziko předčasného nástupu do základní školy - strana 16
- 3.5 Riziko bezdůvodného odkladu školní docházky - strana 17
- 3.6 Předčasný nástup do školy - strana - strana 19
- 3.7 Dítě, jemuž se v 1. třídě nedaří nebo je ohroženo neúspěchem - strana - strana 20
- 3.8 Spolupráce rodičů, mateřské školy a pedagogicko-psychologické poradny - strana 22
- 3.9 Speciálněpedagogické centrum - strana 24
- 4. Možnosti mateřské školy při prevenci školské neúspěšnosti dětí - strana 25
- 4.1 Pedagogická diagnostika - strana 25
- 4.2 Screening a další možnosti v mateřských školách - strana 26
- 4.3 Rizikové dítě v mateřské škole - strana 29
- 5. Individuální vzdělávací program (plán) - strana 31
- 5.1 Příklad individuálního vzdělávacího programu - strana 32
- 5.2 Příklad individuálního vzdělávacího programu pro dítě s nedostatečnou mírou soustředění a pozornosti - strana 33
- 5.3 Příklady rozvíjejících činností pro děti s odkladem a pro děti před vstupem do školy - strana 38
- 6. Literatura - strana 48
STÁHNOUT TEXT ZDARMA - FORMÁT PDF (Adobe acrobat reader)
Komentáře vytvořeny pomocí CComment