Pokusím se dotaz co nejvíce zestručnit:
- čtvrtek - nebyl jsem doma, pošťák nechal lístek ve schránce, že bude na ZDEJŠÍ poště další den
- pátek - byl jsem na ZDEJŠÍ poště, čakal jsem před poštou 35 minut než se na mě dostala řada (mám svědky), bohužel dle sdělení pošťačky za přepážkou je balíček neznámo kde, mám si zavolat na centrálu dispečinku
- pondělí - znovu návštěva pošty - balíček je v jiné vesnici. Balíček jsem nutně potřeboval (byl v něm polotovar na výrobu produktu, výroba byla plánována na ono pondělí), proto jsem byl nucen nežádat zaslání na zdejší poštu, ale musel jsem na poštu do jiné vesnice zajet. Cestou jsem ztratil svůj osobní čas, který mi už nikdy nikdo nenahradí a dále jsem samozřejmě musel uhradit pohonné hmoty. Žádal jsem náhradu škody ve výši symbolicích 200 Kč (více jak hodina zbytečně ztraceného času + PHM).
Pošta mi napsala:
"Odpovědnost pošty za škodu vzniklou při poskytování poštovních služeb je upravena ustanoveními § 12 až § 15 poštovního zákona, podle kterých ČP jako provozovatel poštovních služeb odpovídá pouze za škodu, která vznikla v době od poštovního podání do dodání či vrácení a za škodu vzniklou ztrátou, poškozením nebo úbytkem obsahu poštovní zásilky. Za jiné škody podnik neodpovídá, není-li v poštovních podmínkách
výslovně stanoveno jinak. ČP tedy nenese odpovědnost za další následnou škodu např. cestovné, ztrátu času,
ušlý zisk, nepřímou škodu nebo cenu zvláštní obliby. Nepřímou škodou se rozumí taková škoda, která
nevznikla na obsahu, ale jako důsledek toho, že jednání nebo chování poškozeného bylo závadou ovlivněno.
S ohledem na uvedené jsme nuceni Váš požadavek o náhradu nákladů ve výši 200, - Kč zamítnout."
Je skutečně nemožné v rámci občansko-právního řízení získat od pošty náhradu škody? Děkuji.
Komentáře vytvořeny pomocí CComment