Daně, obchod, živnost, podnikání
- Základní údaje
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zobrazení: 2554
Pomohl Vám tento článek? Pokud ano, klikněte prosíme na 5 hvězdiček. Děkujeme! :)
Prosím o radu ve věci reklamace nového bytu. Kupní smlouva k bytu je uzavřena mezi mnou nepodnikatelem a právnickou osobou - developerem bytu podle občanského zákoníku. Záruka na byt je stanovena kupní smlouvou na dva roky. Reklamoval jsem v záruční době vady, přičemž u některých jsem termín odstranění vady uvedl obecně větou: požaduji vadu odstranit v zákonem daných termínech. Otázka je: je toto postačující abych mohl tvrdit, že developer je v prodlení, pokud to do 30 dnů nestihl odstranit? Respektive má developer bytu povinnost vadu odstranit do 30 dnů, pokud termín pro odstranění vady mezi mnou a developerem není nijak specifikován?
Druhá otázka je: developer nestihl vady v zákonem daných termínech odstranit. Protože je vad v bytě více, chci od kupní smlouvy k bytu odstoupit. Je možné odstoupit i tehdy, když developer před zasláním odstoupení, ale po uplynutí zákonné lhůty pro odstranění vad projevil zájem vady odstranit, ale já jsem mu toto již neumožnil, protože termín pro odstranění vady uplynul a neprodloužil jsem jej? Radek
Druhá otázka je: developer nestihl vady v zákonem daných termínech odstranit. Protože je vad v bytě více, chci od kupní smlouvy k bytu odstoupit. Je možné odstoupit i tehdy, když developer před zasláním odstoupení, ale po uplynutí zákonné lhůty pro odstranění vad projevil zájem vady odstranit, ale já jsem mu toto již neumožnil, protože termín pro odstranění vady uplynul a neprodloužil jsem jej? Radek
- Základní údaje
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zobrazení: 2866
Pomohl Vám tento článek? Pokud ano, klikněte prosíme na 5 hvězdiček. Děkujeme! :)
Prosím o radu ve věci reklamace nového bytu. Kupní smlouva k bytu je uzavřena mezi mnou nepodnikatelem a právnickou osobou - developerem bytu podle občanského zákoníku. Záruka na byt je stanovena kupní smlouvou na dva roky. Reklamoval jsem v záruční době vady, přičemž u některých jsem termín odstranění vady uvedl obecně větou: požaduji vadu odstranit v zákonem daných termínech. Otázka je: je toto postačující abych mohl tvrdit, že developer je v prodlení, pokud to do 30 dnů nestihl odstranit? Respektive má developer bytu povinnost vadu odstranit do 30 dnů, pokud termín pro odstranění vady mezi mnou a developerem není nijak specifikován?
Druhá otázka je: developer nestihl vady v zákonem daných termínech odstranit. Protože je vad v bytě více, chci od kupní smlouvy k bytu odstoupit. Je možné odstoupit i tehdy, když developer před zasláním odstoupení, ale po uplynutí zákonné lhůty pro odstranění vad projevil zájem vady odstranit, ale já jsem mu toto již neumožnil, protože termín pro odstranění vady uplynul a neprodloužil jsem jej? Radek
Druhá otázka je: developer nestihl vady v zákonem daných termínech odstranit. Protože je vad v bytě více, chci od kupní smlouvy k bytu odstoupit. Je možné odstoupit i tehdy, když developer před zasláním odstoupení, ale po uplynutí zákonné lhůty pro odstranění vad projevil zájem vady odstranit, ale já jsem mu toto již neumožnil, protože termín pro odstranění vady uplynul a neprodloužil jsem jej? Radek
- Základní údaje
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zobrazení: 6866
Pomohl Vám tento článek? Pokud ano, klikněte prosíme na 5 hvězdiček. Děkujeme! :)
Prosím o radu ve věci reklamace nového bytu. Kupní smlouva k bytu je uzavřena mezi mnou nepodnikatelem a právnickou osobou - developerem bytu podle občanského zákoníku. Záruka na byt je stanovena kupní smlouvou na dva roky. Reklamoval jsem v záruční době vady, přičemž u některých jsem termín odstranění vady uvedl obecně větou: požaduji vadu odstranit v zákonem daných termínech. Otázka je: je toto postačující abych mohl tvrdit, že developer je v prodlení, pokud to do 30 dnů nestihl odstranit? Respektive má developer bytu povinnost vadu odstranit do 30 dnů, pokud termín pro odstranění vady mezi mnou a developerem není nijak specifikován?
Druhá otázka je: developer nestihl vady v zákonem daných termínech odstranit. Protože je vad v bytě více, chci od kupní smlouvy k bytu odstoupit. Je možné odstoupit i tehdy, když developer před zasláním odstoupení, ale po uplynutí zákonné lhůty pro odstranění vad projevil zájem vady odstranit, ale já jsem mu toto již neumožnil, protože termín pro odstranění vady uplynul a neprodloužil jsem jej? Radek
Druhá otázka je: developer nestihl vady v zákonem daných termínech odstranit. Protože je vad v bytě více, chci od kupní smlouvy k bytu odstoupit. Je možné odstoupit i tehdy, když developer před zasláním odstoupení, ale po uplynutí zákonné lhůty pro odstranění vad projevil zájem vady odstranit, ale já jsem mu toto již neumožnil, protože termín pro odstranění vady uplynul a neprodloužil jsem jej? Radek
- Základní údaje
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zobrazení: 2389
Pomohl Vám tento článek? Pokud ano, klikněte prosíme na 5 hvězdiček. Děkujeme! :)
Prosím o radu ve věci reklamace nového bytu. Kupní smlouva k bytu je uzavřena mezi mnou nepodnikatelem a právnickou osobou - developerem bytu podle občanského zákoníku. Záruka na byt je stanovena kupní smlouvou na dva roky. Reklamoval jsem v záruční době vady, přičemž u některých jsem termín odstranění vady uvedl obecně větou: požaduji vadu odstranit v zákonem daných termínech. Otázka je: je toto postačující abych mohl tvrdit, že developer je v prodlení, pokud to do 30 dnů nestihl odstranit? Respektive má developer bytu povinnost vadu odstranit do 30 dnů, pokud termín pro odstranění vady mezi mnou a developerem není nijak specifikován?
Druhá otázka je: developer nestihl vady v zákonem daných termínech odstranit. Protože je vad v bytě více, chci od kupní smlouvy k bytu odstoupit. Je možné odstoupit i tehdy, když developer před zasláním odstoupení, ale po uplynutí zákonné lhůty pro odstranění vad projevil zájem vady odstranit, ale já jsem mu toto již neumožnil, protože termín pro odstranění vady uplynul a neprodloužil jsem jej? Radek
Druhá otázka je: developer nestihl vady v zákonem daných termínech odstranit. Protože je vad v bytě více, chci od kupní smlouvy k bytu odstoupit. Je možné odstoupit i tehdy, když developer před zasláním odstoupení, ale po uplynutí zákonné lhůty pro odstranění vad projevil zájem vady odstranit, ale já jsem mu toto již neumožnil, protože termín pro odstranění vady uplynul a neprodloužil jsem jej? Radek
- Základní údaje
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zobrazení: 7587
Pomohl Vám tento článek? Pokud ano, klikněte prosíme na 5 hvězdiček. Děkujeme! :)
10.5.10 jsme uzavřeli s projektantskou firmou smlouvu o díle na vypracování projektové dokumentace na přístavbu rodinného domku. Zhotovitel nedoržel podmínky předání díla do 31.5 jak stanoví smlouva a neustále oddaluje dodání dokumence, bez níž nemůžeme pokračovat v dalších krocích souvisejících se zahájením stavby. Dle smlouvy jsme zaplatili zálohu. Za každý den prodlení nám zhotovitel uhradí 0,2% slevy z ceny dle smlouvy.
Můj dotaz
- jak dlouho může dodání projektu oddalovat?
- co mám udělat pro to, když budu chtít odstoupit od smlouvy? jak mi bude vrácena již zaplacená záloha.
Děkuji, Maruška
Můj dotaz
- jak dlouho může dodání projektu oddalovat?
- co mám udělat pro to, když budu chtít odstoupit od smlouvy? jak mi bude vrácena již zaplacená záloha.
Děkuji, Maruška
- Základní údaje
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zobrazení: 8026
Pomohl Vám tento článek? Pokud ano, klikněte prosíme na 5 hvězdiček. Děkujeme! :)
10.5.10 jsme uzavřeli s projektantskou firmou smlouvu o díle na vypracování projektové dokumentace na přístavbu rodinného domku. Zhotovitel nedoržel podmínky předání díla do 31.5 jak stanoví smlouva a neustále oddaluje dodání dokumence, bez níž nemůžeme pokračovat v dalších krocích souvisejících se zahájením stavby. Dle smlouvy jsme zaplatili zálohu. Za každý den prodlení nám zhotovitel uhradí 0,2% slevy z ceny dle smlouvy.
Můj dotaz
- jak dlouho může dodání projektu oddalovat?
- co mám udělat pro to, když budu chtít odstoupit od smlouvy? jak mi bude vrácena již zaplacená záloha.
Děkuji, Maruška
Můj dotaz
- jak dlouho může dodání projektu oddalovat?
- co mám udělat pro to, když budu chtít odstoupit od smlouvy? jak mi bude vrácena již zaplacená záloha.
Děkuji, Maruška
- Základní údaje
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zobrazení: 1940
Pomohl Vám tento článek? Pokud ano, klikněte prosíme na 5 hvězdiček. Děkujeme! :)
10.5.10 jsme uzavřeli s projektantskou firmou smlouvu o díle na vypracování projektové dokumentace na přístavbu rodinného domku. Zhotovitel nedoržel podmínky předání díla do 31.5 jak stanoví smlouva a neustále oddaluje dodání dokumence, bez níž nemůžeme pokračovat v dalších krocích souvisejících se zahájením stavby. Dle smlouvy jsme zaplatili zálohu. Za každý den prodlení nám zhotovitel uhradí 0,2% slevy z ceny dle smlouvy.
Můj dotaz
- jak dlouho může dodání projektu oddalovat?
- co mám udělat pro to, když budu chtít odstoupit od smlouvy? jak mi bude vrácena již zaplacená záloha.
Děkuji, Maruška
Můj dotaz
- jak dlouho může dodání projektu oddalovat?
- co mám udělat pro to, když budu chtít odstoupit od smlouvy? jak mi bude vrácena již zaplacená záloha.
Děkuji, Maruška
- Základní údaje
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Živnosti a jejich provozování
- Zobrazení: 6710
Pomohl Vám tento článek? Pokud ano, klikněte prosíme na 5 hvězdiček. Děkujeme! :)
Syn má vydané živnostenské listy na mou adresu - tedy adresu majitelky bytu, dříve na této adrese měl i trvalý pobyt, který byl nedávno zrušen. Syn se dostává do platební neschopnosti i z podnikání, prosím můžete mě poradit, jak mám docílit toho, aby u živnosti syna byla změněna adresa? Děkuji mockrát za odpověď. Naďa
- Základní údaje
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Živnosti a jejich provozování
- Zobrazení: 6657
Pomohl Vám tento článek? Pokud ano, klikněte prosíme na 5 hvězdiček. Děkujeme! :)
Syn má vydané živnostenské listy na mou adresu - tedy adresu majitelky bytu, dříve na této adrese měl i trvalý pobyt, který byl nedávno zrušen. Syn se dostává do platební neschopnosti i z podnikání, prosím můžete mě poradit, jak mám docílit toho, aby u živnosti syna byla změněna adresa? Děkuji mockrát za odpověď. Naďa
- Základní údaje
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zobrazení: 4590
Pomohl Vám tento článek? Pokud ano, klikněte prosíme na 5 hvězdiček. Děkujeme! :)
V únoru roku 2009 jsme s manželem zakoupili nový automobil Renault Megane. Jako dárek od prodejce jsme obdrželi parkovací senzory, které prodejce namontoval. Na podzim jsme senzory reklamovali, prodejce je údajně vyměnil, vydržely zhruba týden a reklamovali jsme je znovu. To už se objevily i jiné závady na automobilu samotném (špatný výkon motoru za studena, "vrzání" v palubce, praskání při stahování okna, poruchy funkce stěračů).
Servis sice vše řeší (s výjimkou špatného výkonu motoru za studena, který údajně není závadou, protože se takto projevují všechny motory Renault), ale každá jejich oprava sebou nese jiný problém. Odřeli dveře u řidiče, poškodili čalounění v kufru automobilu, ulomili plastový díl na palubce, celá palubka je špatně spasovaná, takže se během jízdy viditelně otřásá. Po poslední návštěvě servisu jsme zjistili nefunkční tempomat a omezovač rychlosti. Paradoxně jediné co v současnosti funguje, jsou parkovací senzory, které na potřetí už skutečně vyměnili za jiné.
Zajímalo by mě, zda a za jakých podmínek můžeme odstoupit od smlouvy (i leasingové), když vlastně zásahem značkového servisu prodejce máme zničené nové auto.
Jana
Servis sice vše řeší (s výjimkou špatného výkonu motoru za studena, který údajně není závadou, protože se takto projevují všechny motory Renault), ale každá jejich oprava sebou nese jiný problém. Odřeli dveře u řidiče, poškodili čalounění v kufru automobilu, ulomili plastový díl na palubce, celá palubka je špatně spasovaná, takže se během jízdy viditelně otřásá. Po poslední návštěvě servisu jsme zjistili nefunkční tempomat a omezovač rychlosti. Paradoxně jediné co v současnosti funguje, jsou parkovací senzory, které na potřetí už skutečně vyměnili za jiné.
Zajímalo by mě, zda a za jakých podmínek můžeme odstoupit od smlouvy (i leasingové), když vlastně zásahem značkového servisu prodejce máme zničené nové auto.
Jana