Daně, obchod, živnost, podnikání
- Základní údaje
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zobrazení: 2200
Pomohl Vám tento článek? Pokud ano, klikněte prosíme na 5 hvězdiček. Děkujeme! :)
V únoru roku 2009 jsme s manželem zakoupili nový automobil Renault Megane. Jako dárek od prodejce jsme obdrželi parkovací senzory, které prodejce namontoval. Na podzim jsme senzory reklamovali, prodejce je údajně vyměnil, vydržely zhruba týden a reklamovali jsme je znovu. To už se objevily i jiné závady na automobilu samotném (špatný výkon motoru za studena, "vrzání" v palubce, praskání při stahování okna, poruchy funkce stěračů).
Servis sice vše řeší (s výjimkou špatného výkonu motoru za studena, který údajně není závadou, protože se takto projevují všechny motory Renault), ale každá jejich oprava sebou nese jiný problém. Odřeli dveře u řidiče, poškodili čalounění v kufru automobilu, ulomili plastový díl na palubce, celá palubka je špatně spasovaná, takže se během jízdy viditelně otřásá. Po poslední návštěvě servisu jsme zjistili nefunkční tempomat a omezovač rychlosti. Paradoxně jediné co v současnosti funguje, jsou parkovací senzory, které na potřetí už skutečně vyměnili za jiné.
Zajímalo by mě, zda a za jakých podmínek můžeme odstoupit od smlouvy (i leasingové), když vlastně zásahem značkového servisu prodejce máme zničené nové auto.
Jana
Servis sice vše řeší (s výjimkou špatného výkonu motoru za studena, který údajně není závadou, protože se takto projevují všechny motory Renault), ale každá jejich oprava sebou nese jiný problém. Odřeli dveře u řidiče, poškodili čalounění v kufru automobilu, ulomili plastový díl na palubce, celá palubka je špatně spasovaná, takže se během jízdy viditelně otřásá. Po poslední návštěvě servisu jsme zjistili nefunkční tempomat a omezovač rychlosti. Paradoxně jediné co v současnosti funguje, jsou parkovací senzory, které na potřetí už skutečně vyměnili za jiné.
Zajímalo by mě, zda a za jakých podmínek můžeme odstoupit od smlouvy (i leasingové), když vlastně zásahem značkového servisu prodejce máme zničené nové auto.
Jana
- Základní údaje
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zobrazení: 2184
Pomohl Vám tento článek? Pokud ano, klikněte prosíme na 5 hvězdiček. Děkujeme! :)
Jsem člen vlastníků bytových jednotek. V rámci revitalizace domu (výměna oken a zateplení) byly zjištěny závady, které hlavní dodavatel i subdodavatel uznal a slíbil odstranit, ale nečiní tak.
Telefony, emaily i doporučené dopisy ignoruje. Pokud se ho podaří kontaktovat, opět zůstane při slibech. Jak můžeme tyto firmy přimět k dodržení závazků? Do konce záruky - smlouvy o díle zbývají necelé dva roky. Pavla
Telefony, emaily i doporučené dopisy ignoruje. Pokud se ho podaří kontaktovat, opět zůstane při slibech. Jak můžeme tyto firmy přimět k dodržení závazků? Do konce záruky - smlouvy o díle zbývají necelé dva roky. Pavla
- Základní údaje
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zobrazení: 2381
Pomohl Vám tento článek? Pokud ano, klikněte prosíme na 5 hvězdiček. Děkujeme! :)
Jsem člen vlastníků bytových jednotek. V rámci revitalizace domu (výměna oken a zateplení) byly zjištěny závady, které hlavní dodavatel i subdodavatel uznal a slíbil odstranit, ale nečiní tak.
Telefony, emaily i doporučené dopisy ignoruje. Pokud se ho podaří kontaktovat, opět zůstane při slibech. Jak můžeme tyto firmy přimět k dodržení závazků? Do konce záruky - smlouvy o díle zbývají necelé dva roky. Pavla
Telefony, emaily i doporučené dopisy ignoruje. Pokud se ho podaří kontaktovat, opět zůstane při slibech. Jak můžeme tyto firmy přimět k dodržení závazků? Do konce záruky - smlouvy o díle zbývají necelé dva roky. Pavla
- Základní údaje
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zobrazení: 7975
Pomohl Vám tento článek? Pokud ano, klikněte prosíme na 5 hvězdiček. Děkujeme! :)
V říjnu 2009 jsem od firmy Auto Dufek chtěl koupit auto za 20.000 Kč. Domluvil jsem se s majitelem firmy na koupi. Ten mi řekl, že na autě je potřeba udělat kompletní údržbu a tu si zaplatím zvlášť fakturou za servis. Domluvili jsme se čeho se údržba bude týkat. Vystavil mi smlouvu na koupi vozu a já zaplatil 20.000 Kč. Při přebrání vozidla jsem zaplatil ještě 10.000 Kč za fakturu za servis. Po týdnu provozu auta jsem byl nucen odstoupit od smlouvy o koupi pro skrytou závadu na vozidle. Prodávající mi bez problémů vrátil 20 tis. Kč. Avšak peníze za servis mi odmítl vrátit s odůvodněním, že to byl servis, který jsem si objednal. Mohu po něm něco nárokovat? Jaké položky z faktury? Není věc již promlčena?
Faktura za servis obsahuje:
Motorový olej, olejový a vzduchový filtr, svíčky, kabely ... 1.767 Kč bez DPH
Naplnění klimatizace ... 1.785 Kč bez DPH
Práce ... 4.284 Kč bez DPH
Děkuji, Honza
Faktura za servis obsahuje:
Motorový olej, olejový a vzduchový filtr, svíčky, kabely ... 1.767 Kč bez DPH
Naplnění klimatizace ... 1.785 Kč bez DPH
Práce ... 4.284 Kč bez DPH
Děkuji, Honza
- Základní údaje
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zobrazení: 8249
Pomohl Vám tento článek? Pokud ano, klikněte prosíme na 5 hvězdiček. Děkujeme! :)
Nájemní smlouvou jsem si najala nebytový prostor pro zřízení elektroobchodu. Vlastník objektu (fa s.r.o) můj smluvní partner-pronajímatel však nebyl správcem objektu (adresátem plateb nájmu za služby), platby za nájem a platby za nájem služeb jsem proto hradila smluvně dohodnutým způsobem dvěma subjektům na dva rozličné účty dle splátkových kalendářů (daňových dokladů) k nájemní smlouvě, bezhotovostně.
- Základní údaje
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zobrazení: 14640
Pomohl Vám tento článek? Pokud ano, klikněte prosíme na 5 hvězdiček. Děkujeme! :)
Nájemní smlouvou jsem si najala nebytový prostor pro zřízení elektroobchodu. Vlastník objektu (fa s.r.o) můj smluvní partner-pronajímatel však nebyl správcem objektu (adresátem plateb nájmu za služby), platby za nájem a platby za nájem služeb jsem proto hradila smluvně dohodnutým způsobem dvěma subjektům na dva rozličné účty dle splátkových kalendářů (daňových dokladů) k nájemní smlouvě, bezhotovostně.
- Základní údaje
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zobrazení: 5134
Pomohl Vám tento článek? Pokud ano, klikněte prosíme na 5 hvězdiček. Děkujeme! :)
Nájemní smlouvou jsem si najala nebytový prostor pro zřízení elektroobchodu. Vlastník objektu (fa s.r.o) můj smluvní partner-pronajímatel však nebyl správcem objektu (adresátem plateb nájmu za služby), platby za nájem a platby za nájem služeb jsem proto hradila smluvně dohodnutým způsobem dvěma subjektům na dva rozličné účty dle splátkových kalendářů (daňových dokladů) k nájemní smlouvě, bezhotovostně.
- Základní údaje
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zobrazení: 2981
Pomohl Vám tento článek? Pokud ano, klikněte prosíme na 5 hvězdiček. Děkujeme! :)
Koupili jsme před měsícem rodiný domek dle smlouvy jak stojí a leží. Dům z reklamy realitní kanceláře je z roku 1930 my se dozvěděli, že spíše z r.1912. Ale to není pro nás podstatné. Chtěli jsme vybudovat podkroví, ale při přípravných pracích - odkrytí části podlahy půdy, která je zároveň i stropem obytných místností, jsme zjistili, že všechny nosné trámy jsou napadené dřevomorkou - sypou se jako papír. Lze toto brát jako skrytou vadu? Děkuji, Hanka
- Základní údaje
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zobrazení: 19110
Pomohl Vám tento článek? Pokud ano, klikněte prosíme na 5 hvězdiček. Děkujeme! :)
Koupili jsme před měsícem rodiný domek dle smlouvy jak stojí a leží. Dům z reklamy realitní kanceláře je z roku 1930 my se dozvěděli, že spíše z r.1912. Ale to není pro nás podstatné. Chtěli jsme vybudovat podkroví, ale při přípravných pracích - odkrytí části podlahy půdy, která je zároveň i stropem obytných místností, jsme zjistili, že všechny nosné trámy jsou napadené dřevomorkou - sypou se jako papír. Lze toto brát jako skrytou vadu? Děkuji, Hanka
Přidat komentář (12 Komentářů)
- Základní údaje
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zobrazení: 3157
Pomohl Vám tento článek? Pokud ano, klikněte prosíme na 5 hvězdiček. Děkujeme! :)
Prodával jsem svůj starý mobil, ještě v záruce, prostřednictvím internetových inzertních stránek. Ozval se mi zájemce z jiného města, neměl čas přijet si pro telefon osobně a chtěl, abych mu ho poslal poštou na dobírku. To jsem udělal, nyní však cca po 2 dnech od doručení se mi ozval, že s mobilem "není spokojen" (bez konkrétního upřesnění) a že prý má "do deseti dnů právo na vrácení peněz".
Je tomu skutečně tak? Podařilo se mi jen najít odkaz na §53 Občanského zákoníku, že kupující může do 14 dnů od smlouvy odstoupit bez udání důvodu, to se ale snad jen týká v případě nákupu od obchodníka (podle §52 je dodavatelem osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti). Já v oboru prodeje mobilů nepodnikám, chtěl jsem jen prodat pro sebe již nepotřebný přístroj. Musím na požadavek vrácení peněz přistoupit? Děkuji za radu, Bořivoj
Je tomu skutečně tak? Podařilo se mi jen najít odkaz na §53 Občanského zákoníku, že kupující může do 14 dnů od smlouvy odstoupit bez udání důvodu, to se ale snad jen týká v případě nákupu od obchodníka (podle §52 je dodavatelem osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti). Já v oboru prodeje mobilů nepodnikám, chtěl jsem jen prodat pro sebe již nepotřebný přístroj. Musím na požadavek vrácení peněz přistoupit? Děkuji za radu, Bořivoj