Jsem zprostředkovatelka, objednávám zboží ze zahraničí a doručuji je zákazníkům v ČR. Jedna zákaznice mi zboží na zprostředkování neodebrala. Vzhledem k tomu, že soudy u nás jsou zdlouhavé ráda bych tuto pohledávku postoupila k vymáhání třetí osobě nebo ještě lépe ji prodala třetí osobě. Mohu tak učinit?
A co tedy mám naúčtovat k vymáhání. Zboží, které si zákaznice objednala na zprostředkování je neprodejné a již mi zde leží půl roku. Rovněž nepřebírá korespondenci. Mohu tedy předat k vymáhání třetí osobu tyto náklady nebo mohu tuto pohldávku prodat třetí osobě a ta už si s tím udělá co uváží za vhodné.
Mohu tedy vymáhat po dotyčné:
1) náklady spojené na dovoz do ČR
2) vedla jsem zbytečnou korespndenci, která mne stála čas - mohu za každý mail, dopis si naúčtovat 350 Kč za započatou hodinu?
3) posílala jsem upomínku - mohu naúčtovat náklady na poštovné?
4) mohu naúčtovat nákupní cenu za zboží?
5) mohu naúčtovat úrok z prodlení až do doby prodeje či předání pohledávky na třetí osobu
Nebo co všechno mohu vymáhat po dotyčné? Mám v podmínkách prodeje uvedeno, že se jedná o ZPROSTŘEDKOVÁNÍ prodeje.
Pokud si zákazník objedná něco na dobírku, je snad údajně povinen tuto dobírku převzít - který zákon toto určuje? Pokud se mi dobírka vrátí jako nevyzvednutá co mám dělat? Zaplatila jsem poštovné + dobírečné, mohu toto požadovat po zákazníkovi? Mohu po prodávajícím vymáhat náhradu nákladů účelně vynaložených v souvislosti s nepřevzatou dobírkou nebo nemám nárok na žádnou náhradu? Děkuji, Gabriela
Mohu tedy vymáhat po dotyčné:
1) náklady spojené na dovoz do ČR
2) vedla jsem zbytečnou korespndenci, která mne stála čas - mohu za každý mail, dopis si naúčtovat 350 Kč za započatou hodinu?
3) posílala jsem upomínku - mohu naúčtovat náklady na poštovné?
4) mohu naúčtovat nákupní cenu za zboží?
5) mohu naúčtovat úrok z prodlení až do doby prodeje či předání pohledávky na třetí osobu
Nebo co všechno mohu vymáhat po dotyčné? Mám v podmínkách prodeje uvedeno, že se jedná o ZPROSTŘEDKOVÁNÍ prodeje.
Pokud si zákazník objedná něco na dobírku, je snad údajně povinen tuto dobírku převzít - který zákon toto určuje? Pokud se mi dobírka vrátí jako nevyzvednutá co mám dělat? Zaplatila jsem poštovné + dobírečné, mohu toto požadovat po zákazníkovi? Mohu po prodávajícím vymáhat náhradu nákladů účelně vynaložených v souvislosti s nepřevzatou dobírkou nebo nemám nárok na žádnou náhradu? Děkuji, Gabriela
Komentáře vytvořeny pomocí CComment