Ust. § 2535 odst. 1 občanského zákoníku stanoví, že zruší-li pořadatel zájezd ve lhůtě kratší než dvacet dnů před jeho zahájením, uhradí zákazníkovi penále ve výši 10% z ceny zájezdu. Právo zákazníka na náhradu škody tím není dotčeno.
Primárně tedy máte nárok na vrácení ceny zájezdu spolu s 10% navýšením. Této povinnosti se pořadatel zájezdu zprostí, pokud zájezd byl zrušen v vzhledem k vyšší moci nebo souladu s § 2528 odst. 1 nebo pokud bylo uskutečnění zájezdu podmíněným dosažením určitého počtu zákazníků. Předpokládám, že se však nejedná o zrušení zájezdu z těchto důvodů.
Dále máte nárok na náhradu škody, tj. náhradu za uhrazené výdaje, které jste skutečně vynaložili (např. pojištění). Rovněž dle ust. 2543 občanského zákoníku můžete požadovat náhradu za újmu za narušení dovolené, a to především s ohledem na to, že se mělo jednat o oslavu výročí.
Nyní písemně doporučeným dopisem vyzvěte pořadatele zájezdu k náhradě s přiměřenou lhůtou k zaplacení požadované částky (nejméně 7 dní) s tím, že pokud částka uhrazena nebude, budete vymáhat dlužnou částku žalobou u příslušného soudu.
Pokud by dobrovolně částku pořadatel neuhradil, doporučuji se nejprve obrátit na Českou obchodní inspekci s návrhem na mimosoudní řešení sporu. Více informací a online možnost podání návrhu naleznete zde:
https://www.coi.cz/informace-o-adr/Pokud však ani toto nepomůže, bude nutné se obrátit se žalobou k soudu. V této fázi bych již doporučil využít služeb advokáta, kterého můžete vyhledat v seznamu např. zde:
www.advokatikomora.cz
Komentáře vytvořeny pomocí CComment