Ve volném času "hraji" MMO hru World of Tanks. Dne 6.11.2018 jsem se chtěl přihlásit do svého herního účtu a klient mi sdělil správu, že mi byl udělen permanentní ban (blokace) bez možnosti se odvolat a rozhodnutí nemůže být změněno. Blokace mi byla zdůvodněna v následujícím emailu:
"Vážený hráči, Toto je automatická zpráva informující Vás o permanentní blokaci vašeho účtu ve World of Tanks, za pokračování v používání zakázaných a neférových modifikací. Jak je uvedeno v Zásadách poctivé hry (odkaz níže), toto je podruhé, kdy jste vědomě porušil tato pravidla. Blokace je aplikována okamžitě.
Prosím vezměte na vědomí, že to rozhodnutí bylo učiněno na základě důkladného zkoumání a nemůže být změněno.
Seznamte se prosím se Zásadami poctivé hry a informacemi o nelegálním softwaru, abyste předešel takovýmto akcím vůči budoucímu účtu:
http://worldoftanks.eu/cs/news/pc-browser/46/fair_play_policy/
Je nám líto, že jsme byly donucení k takovéto akci, ale naším cílem je docílit férové hry, strategické satisfakce a zábavy pro všechny naše hráče.
Děkujeme, Váš World of Tanks Tým"
Nebylo mi vůbec sděleno, jaký mód jsem měl použít. Modů existují stovky, přičemž mody od některých autorů jsou legální a jiné ne, přičemž mohou být součástí většího balíčku modů. I kdyby se tedy takový mód do vašeho počítače dostal, neznamená, že ho hned užíváte. Nebyl mi ani sdělen způsob, který jsem měl být údajně odhalen (protokol), je to pouze zdůvodněno "na základě důkladného zkoumání". Takový způsob, kdy se nemohu ani odvolat nebo zeptat, co jsem udělal, mi zavání východními totalitními režimy. Možná by mě to nemělo až tolik udivovat, protože mateřské společnosti se nacházejí v Bělorusku a Rusku.
Můj ban asi pravděpodobně nezruší, ačkoliv složka "mods" je standardní součástí klienta. Koupil jsem si ovšem u nich během cca 4 let hraní virtuální zboží v podobě tzv. "prémiových tanků", které jsem zakoupil legitimní cestou v jejich internetovém obchodě a které s tímto "údajným" proviněním nijak nesouvisí. Platby proběhly prostřednictvím kreditní karty a já mám doklady o proběhlých platbách v elektronickém bankovnictví.
Při koupi se Wargaming zavazuje k následujícím smluvním podmínkám:
http://legal.eu.wargaming.net/cs/terms-of-service (náležitosti týkající se virtuálního zboží a jeho koupě se nacházejí v oddílu 8)
Vzhledem k tomu, že se nemohu přihlásit do herního klienta a hry, nemohu mnou zakoupené zboží používat a Wargaming tak neplní to, co k čemu se zavazuje ve smluvních podmínkách.
Pokud bych tedy chtěl hrát dále, musím si založit nový účet a začít od začátku. Žádal jsem je tedy, ať mi na můj nový účet připíšou ty "tanky", které jsem si u nich legitimně koupil v jejich obchodě na svém zablokovaném účtu, protože neplní svoji část smlouvy, což zdůvodňují vágním tvrzením o "důkladném zkoumání" a blokaci.
Nemohl bych v tomto případě žádat o navrácení peněz, pokud svoji část smlouvy nedodržují? Jaká je nejschůdnější cesta, abych si mohl na jejich počínání stěžovat? ČOI? Jaké by to pro ně mohlo mít důsledky? Pokutu?
O modech, jejich používání a eventuálním “banu“ spojeném s jejich užíváním ve smluvních podmínkách stejně nic nestojí. Jejich tzv. "fair play policy" ani ve smluvních podmínkách, které musíte před instalací odsouhlasit vůbec zmíněna není.
Děkuji za odpověď.
Komentáře vytvořeny pomocí CComment