Mám dotaz ohledně svatebního salónu.
1/ Při prodeji svatebních šatů skladem také platí možnost navrácení 14 denní lhůty? Nelze ji nějak obejít? Doposud mi šaty byly navráceny ve všech případech poničené nebo použité. V dnešní době jsou lidi tak sprostí, že si šaty klidně nosí, cedulku schovají a použijí je třeba na profesionální focení v ateliéru.
Tím pádem nejsou ušpiněné, ale jsou upocené, viditelně použité, nebo od makeupu, naparfemované nebo se do nich rvou lidi, kteří mají zásadně větší velikost a šaty jsou pak například u výstřihu nenávratně vytahané, nebo dekorace rotržená (různé korálky) a těžko tohle u zákazníků reklamovat, protože mi řeknou, že to tak již přišlo. Je tedy nějaký zákon, který by říkal, že drahé zboží se nedá vrátit v této lhůtě? Šaty stojí od 8.000 Kč výše.
2/ Při osobním vyzvednutí zboží u svatebních šatů na míru musí být zvláštní dokument, kde zákazník podepíše, že prodanou věc převzal, nebo stačí, aby se na faktuře napsalo vyzvednuto podpis a datum? Popřípadě co tam musí vše být? A musí se to samé dělat i u šatů prodaných skladem?
3/ Když daním na konci roku procentem, musím schovávat všechny přijaté faktury pro jakýkoliv úřad? Pokud Ano, jak mám postupovat v případě, že bych dělala komisní prodej šatů a koupila například šaty použité od nevěst? Jak postupovat pokud bych něco vyrobila sama? (věneček do vlasů, různé svatební ozdoby apod.
4/ V ceně šatů nabízím úpravy zdarma švadlenou. Například šaty stojí 10.000 Kč. Švadlena má svou živnost a dá mi tedy doklad o tom, že mě například účtovala za úpravy již ušitých zakoupených šatů 1.890 Kč. Předpokládám, že tím, že budu danit na konci roku procentem, mi je tato účtenka k ničemu?
5/ Zvažuji zákaznice účtovat poplatkem za zkoušení šatů, protože žádná z nich nedodržuje pravidla a dojdou nalíčené popřípadě natřené samoopalovacím krémem a tím pádem budu muset dát šaty po několika zkoušení dát profesionálně vyčistit, protože bývají dosti znečištěné. Např. čištění šatů stojí 1.000 Kč. Plánuji účtovat 200 Kč za hodinu zkoušení. tzn na vyčištění šatů vydělám až si je někdo vícekrát vyzkouší. Co zákaznicím dát za potvrzení s jakým zněním, že byl tento poplatek přijat? Musí se na to vystavovat faktura i přes to, že nejde o výdělek, když se tím zaplatí čistírna?
6/ Když se zákazníkovi pošle zboží a on jej vrátí, vrací se i poštovné, které bylo vynaloženo za zaslání zboží, tzn, šla bych do mínusu? Pokud ano, nedá se to opět nějak obejít v obchodních podmínkách například?
7/ Když si zákaznice šaty koupí, vždy emailem obdrží odkaz na různé informace o koupi včetně obchodních podmínek. Musím je dávat i tak ještě osobně a písemně při vyzvednutí hotových šatů?
Předem děkuji za odpovědi.
Komentáře vytvořeny pomocí CComment