Počet stránek ve webu: 47578

    1 1 1 1 1
    Hodnocení 5.00 (1 hlas)
    Zahraniční zákazník odmítá vrátit poškozenou věc při přepravě i peníze, které obchodník poslal (kupní cenu) - vymáhání peněz
    Pomohl Vám tento článek? Pokud ano, klikněte prosíme na 5 hvězdiček. Děkujeme! :)

    Jsem obchodník OSVČ, provozující eshop. Na eshopu jsme přijali objednávku zahraničního zákazníka z Francie. Objednávku jsem zrealizovali, zákazník zboží zaplatil a my jsme jej prostřednictvím spedice DPD odeslali na jeho adresu. Bohužel spedice zásilku poškodila a my jsme uplatnili u spedice reklamaci. Reklamace byla uznána.

    Toto jsme sdělili zákazníkovi a zároveň jsme mu vrátili plnou kupní cenu včetně nákladů na dopravu, zároveň jsme jej vyzvali k tomu, aby poškozenou věc připravil k vyzvednutí s tím, že si pro ni na naše náklady pošleme přepravce, který nám zásilku doveze zpět. Zahraniční zákazník, přes veškerou snahu o dohodu odmítá poškozenou věc vrátit. Poškození věci je opravitelné a on si chce ponechat jak peníze, tak poškozenou věc, o které nám psal, že už si ji nechal opravit. Hodnota obchodu je 491 Euro. Dříve než se s problémem obrátím na Policii ČR, bych rád znal váš právní názor na tuto situaci, děkuji. S pozdravem Radek. P. S. : samozřejmě veškeré doklady i komunikaci se zákazníkem máme k dispozici.

     

    Odpověď:

    V tomto případě se jedná o řešení reklamace. Zde je podstatné, co bylo dohodnuto. Vaše obchodní podmínky hovoří o tom, že při reklamaci má být zboží zasláno zpět. Nicméně k tomuto v tomto případě nedošlo a reklamace byla vyřešena, aniž by bylo zboží odesláno zpět na vaši adresu. Došlo tedy k dohodě o (částečně) jiném způsobu řešení reklamace.
    Při reklamaci kupující určuje způsob jejího vyřízení, kdy může požadovat odstranění vady, dodání chybějící věci, slevu z kupní ceny či může od smlouvy odstoupit (odstoupením se smlouva ruší a strany jsou povinny si vrátit poskytnuté plnění, odstoupit může při reklamaci zákazník, nikoliv prodávající).
    V tomto případě je velmi podstatné to, co bylo obsahem reklamačního protokolu (či jiné obdobné listiny) a další komunikace s kupujícím – s čím souhlasil, co požadoval, co rozporoval apod. A jak bylo na toto reagováno z Vaší strany. Bez znalosti těchto informací nelze celou záležitost posoudit. Nicméně to neznamená, že se nemůžete obrátit na policii.  

    Komentáře vytvořeny pomocí CComment

    Společný majetek manželů
    Rozvod manželství
    Vše o dědění a vydědění
    Proč se nevyplatí ignorovat dopisy

    Výživné, alimenty - nejčastější dotazy

    Vymáhání dluhů, směnky

    Strašák jménem exekuce
    Osobní bankrot (konkurz), oddlužení (insolvence) - informace
    Trvalé bydliště
    Omezení, zbavení svéprávnosti
    Proč se nevyplatí ignorovat dopisy

    Na co nezapomenout při stěhování