Objednal jsem pobyt na chalupě, přes server tippobyt.cz. Z uvedené ceny nebylo jasné, že platba zálohy 5.000 Kč je pouze provize tippobytu za zaslání kontaktu na majitele objektu. Nyní, s ohledem na pandemickou situaci, požaduji storno objednávky a návrat zálohy. Výzva k platbě zněla následovně:
"Pozn. : Prosím uhraďte do 2 dnů částku rezervační zálohové platby ve výši 5 000 Kč na číslo účtu 222188555 / 0600 (účet TIPPOBYT) a uveďte prosím č. objednávky jako variabilní symbol platby = 21020089." Z této výzvy jsem nabyl dojmu, že se jedná o zálohu na pobyt, nikoliv o nevratnou provizi. Tippobyt odpověděl následovně: Níže zasílám výňatek z obch. podmínek, vztahujících se k Vámi zaslanému požadavku:
Článek VII Zrušení pobytu ze strany TIPPOBYTu nebo ubytovatele, zákaz nebo omezení ubytování vládou
5. TIPPOBYT při zákazu nebo omezení ubytování vládou rezervační poplatek nevrací, neboť k plnění ve smyslu článku II. těchto Všeobecných obchodních podmínek ze strany TIPPOBYTu došlo, t. j. zprostředkovatelská služba již byla ze strany TIPPOBYTu uskutečněna. Při zákazu nebo omezení ubytování vládou doporučujeme sjednat termín v náhradním, realizovatelném termínu po dohodě napřímo mezi klientem a ubytovatelem.
Vzhledem k tomu, že Váš pobyt je sjednaný v termínu od 3.4. 2021 a aktuální nařízení vlády jsou vydaná do 21.3. 2021, tak doporučuji řešit změnu termínu až ve chvíli, když by nebylo ubytovaní ve sjednaném termínu možné. Je tato záloha vymahatelná? Děkuji!
Komentáře vytvořeny pomocí CComment