V lednu 2023 jsem poslala poptávku na montáž tepelného čerpadla firmě Schlieger (mají na českém trhu nejlepší reference). Kontaktoval mne jejich obchodně technický zástupce. Osobně mne doma navštívil a zkontroloval technické parametry domu a poslal cenovou nabídku. Při jednání s ním mi navrhl také montáž fotovoltaiky, která úsporu energií tepelného čerpadla podpoří.
Namítala jsem, že to v domě není technicky možné kvůli elektroměru a sklonu střechy, jak mi pověděl konkurenční obchodní zástupce ČEZu. Nabídl se technický stav zkontrolovat. Technický stav domu byl dle něj vyhovující, podle jeho slov má firma Schlieger na vše řešitelné moderní technologie. Jedinou technickou závadou měl být vchod do sklepa, který se měl o pár centimetrů zvětšit. Vše probíhalo ústní dohodou. Obchodní zástupce věděl, že mojí podmínkou je bezproblémová montáž TČ i FVE. To ústně přislíbil. V domě bydlíme 2 ženy, z toho jedna 77. letá seniorka. Mám humanitní vzdělání. Takto mě klamavě informoval. Obě smlouvy podepsala moje maminka, protože je vlastník nemovitosti. Poslala jsem zálohy ve výši 60% pořizovací ceny. Pokud bych od smlouvy odstoupila, je tu 60% storna. V dubnu 2023 jsem se na daného OZ obrátila s dotazem a dostala se mi odpověď, že již od února 2023 pro firmu Schlieger nepracuje. Kontaktovala jsem centrálu firmy a poté se začaly objevovat technické problémy. Elektroměr zcela nevyhovuje, jeho předělání bude stát přibližně 50.000 Kč. Pokud by se nepředělala, distributor elektřiny FVE nepřipojí. Do sklepa se nevejde instalace bojleru, protože má nízkou výšku. I toto OZ měřil a výška stropu je uvedena v technických záznamech firmy, je však nevyhovující. Když jsem se písemně dozvěděla o těchto problémech, požádala jsem pracovníka technické kontroly o návštěvu a překontrolování technických parametrů domu. Pokud nebude z technického hlediska vše v pořádku, firma dle smlouvy montáž neudělá. Osobní kontrolu mi technický pracovník mailem opakovaně odmítá, prý by mi na místě neřekl nic jiného, než mi napsal mailem. Poslala jsem tedy na firmu tento požadavek doporučeným dopisem. Zatím stále bez odezvy. Nevím, jak mám dále postupovat a bránit se. Do problémů jsem se vlastní vinou nedostala. Poradíte mi, prosím, nějaký paragraf, který bych mohla použít? Jde mi hlavně o to, aby pracovník technické kontroly osobně přijel a znovu vše zkontroloval. Prosím o právní pomoc. Myslím, že OZ kvůli své provizi mne záměrně uvedl v omyl a firma Schlieger se k tomu nechce zodpovědně postavit. Předem moc děkuji! Libuše.
Komentáře vytvořeny pomocí CComment