Ve Vašem případě je důležité, zda bylo zabetonování bazénu součástí jeho dodávky či zda jste si bazén tímto způsobem přizpůsobil sám. Neboť tato skutečnost z Vašeho dotazu nevyplývá, budu předpokládat, že prodávajícím Vám byl bazén nejen dodán, ale rovněž zapuštěn do země a zabetonován.
Co se týče Vašich práv z reklamace, je nutné rozlišovat, zda prasklina na dně bazénu představuje tzv. odstranitelnou či neodstranitelnou vadu. Neboť postačí pouhé zalepení praskliny, jedná se s největší pravděpodobností o vadu odstranitelnou. V tomto případě máte právo na bezplatné, řádné a včasné odstranění vady (od kupní smlouvy tedy nemůžete odstoupit). Pokud nebyl bazén dosud použit, můžete namísto odstranění vady požadovat po prodávajícím výměnu bazénu za bazén nový (v tomto případě se však nesmí jednat o požadavek vzhledem k povaze vady neúměrný). Můžete se rovněž domáhat poskytnutí slevy z kupní ceny, tento mechanismus se však používá zejména v případech, kdy je možné věc i přes její vadu používat (což v případě bazénu s prasklým dnem patrně neplatí).
Pokud jste se s prodávajícím nedohodl při reklamaci jinak, je prodávající povinen odstranit reklamovanou vadu bez zbytečného odkladu, nejdéle pak do 30 dnů od uplatnění reklamace (§ 19/3 zákona o ochraně spotřebitele). Pokud nebyla vada bazénu v této lhůtě prodávajícím odstraněna, máte stejná práva, jako by se jednalo o vadu neodstranitelnou, tj. můžete požadovat výměnu bazénu, poskytnutí přiměřené slevy z kupní ceny či od kupní smlouvy odstoupit a požadovat vrácení kupní ceny (§ 622/2 a 3 Občanského zákoníku).
Více o reklamacích zboží se můžete dočíst zde:
http://www.bezplatnapravniporadna.cz/online-zdarma/component/content/article/5286-reklamace-vraceni-zbozi-informace.html#kdy-nelze-uplatnit-zaruku-na-zbozi
Komentáře vytvořeny pomocí CComment