Počet stránek ve webu: 48519

    1 1 1 1 1
    Pomohl Vám tento článek? Pokud ano, klikněte prosíme na 5 hvězdiček. Děkujeme! :)

    Reklamovala jsem lampičku u prodejce, dostala jsem vyjádření, že se jedná o mechanické poškození USB konektoru. S tím jsem nesouhlasila, protože jsem používala výrobcem dodaný kabel a ani jsem ji nijak mechanicky nepoškodila. V prodejně, kde jsem lampičku kupovala, mi prodavač sdělil, že je to běžná reklamace a že tento typ vady automaticky neuznávají.

    Očekávala jsem, že lampičku posílají k reklamaci výrobci či společnosti, od které ji kupují. Dostala jsem odpověď, že ji posílají autorizovanému servisu. Žádala jsem od nich kontakt na tento servis a dostala jsem odpověď, že mi ho nemohou poskytnout. K reklamaci se mi nevyjádřil servis, ale pouze prodejce. Můj dotaz je, zda je to takto v pořádku. Podle mého názoru bych měla dostat vyjádření buď přímo od výrobce či autorizovaného servisu včetně jeho kontaktu. Předem děkuji za odpověď. S pozdravem a přáním hezkého dne, Michaela.

    Odpověď:

    Pokud se k reklamaci vyjádřil pouze prodejce, je to tak v pořádku. Chtějte však písemné vyjádření o zamítnutí reklamace. Pokud se zamítnutím reklamace nesouhlasíte, bude nutné nechat lampičku posoudit znalcem, který by se měl vyjádřit v tom smyslu, že lampička je skutečně vadná.
    S tímto posudkem následně vyzvěte prodejce o vyřízení reklamace a požadujte rovněž náhradu nákladů za zpracování posudku.
    Pokud ani poté prodejce své stanovisko nepřehodnotí, doporučuji se obrátit na Českou obchodní inspekci s návrhem na mimosoudní řešení sporu. Více informací a možnost online podání návrhu naleznete zde:
    https://www.coi.cz/informace-o-adr/
    Pokud ani řízení u ČOI nepomůže, je jedinou možností podat žalobu k soudu.
    S celým řešením jsou spojené nejen náklady, ale také čas. Je tak na Vašem zvážení, zda budete chtít o svá práva bojovat a zda se to vzhledem k ceně zboží vyplatí.


    ► Stránka obsahuje odpověď na tato témata:

    • Zamítnutí reklamace - musí prodejce předložit vyjádření autorizovaného servisu nebo výrobce?
    • Neuznání reklamace a vyjádření autorizovaného servisu
    Nenašli jste odpověď na Váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 99 Kč. Odpověď obdržíte maximálně do 5 pracovních dnů. Poradit se s naším advokátem.

    Komentáře vytvořeny pomocí CComment

    Společný majetek manželů
    Rozvod manželství
    Vše o dědění a vydědění
    Proč se nevyplatí ignorovat dopisy

    Výživné, alimenty - nejčastější dotazy

    Vymáhání dluhů, směnky

    Strašák jménem exekuce
    Osobní bankrot (konkurz), oddlužení (insolvence) - informace
    Trvalé bydliště
    Omezení, zbavení svéprávnosti
    Proč se nevyplatí ignorovat dopisy

    Na co nezapomenout při stěhování