Počet stránek ve webu: 48507

    1 1 1 1 1
    Pomohl Vám tento článek? Pokud ano, klikněte prosíme na 5 hvězdiček. Děkujeme! :)

    Objednala jsem si u jedné firmy 5 ks sítí dle předaného 1 ks našeho síta (imitace zlatého dubu, byla rotrhaná síťovina, přislíbili nám nové potažení) a 2 ks oken (polodekor vnitřní bílá - venkovní zlatý dub). Zaměření na okna a sítě pro rozměry a barvy provedl technik firmy, cenové nabídky vypracoval pracovník pobočky a poslal je elektronicky e-mailem.

    V zaslané nabídce byly chyby, na které jsem upozornila a požádala o opravu - cituji svůj email: "Dobrý den, vážení, prosím o úpravy zaslaných návrhů (viz příloha) dle následujícího: Sítě do okna - hnědé provedení rámu (v kalkulaci je imitace dřeva bez bližší specifikace jakého dřeva), Okna na garáž - vnitřní provedení bílé, venkovní imitace zlatého dubu (v kalkulaci je bílé provedení, které jsme nechtěli). Předem děkujeme za úpravy návrhů a jejich zaslání - prosím na tento e-mail. Dovolím připomenout, že u Vás máme jedno síto od sklepa na nové potažení (stejný či co nejvíce podobný styl sít si představujeme)." Byly mi zaslány nové kalkulace - okna opravena v pořádku, u sítí byla opravena na "standard hnědá" - dle vyjádření pracovníka pobočky měla oprava odpovídat mému požadavku, odsouhlasila jsem kalkulace a poté proběhl již pouze telefonický hovor, ve kterém jsme dohodli termín návštěvy pobočky a způsob úhrady. Po nějaké době jsme byli kontaktováni, že si máme vyzvednout hotová síta. Převzetí proběhlo bez požadavku na potvrzení o převzetí a až doma jsem zjistila, že barevné provedení neodpovídá stávajícím sítům. Poté jsem byla kontaktována pracovníkem pobočky, který zpětně požadoval toto převzetí potvrdit, síta jsme mu byli vrátit a informovali ho o problému. Přislíbil se na situaci zeptat technika, který prováděl zaměření - cituji obdrženou odpověď: "Dobrý den, po konzultaci s technikem, který mě ujistil, že mluvil s Vaším manželem na stavbě o odstínu rámů sítí proti hmyzu a ujistil ho, že jsme schopni dodat síta ve stejném odstínu stávajících sítí. Přesto jste se v e-mailu vznesla dotaz, že není specifikováno o jakou imitaci dřeva jde. Technik mě poprosil, abych si s Vámi upřesnil barvu rámů sítí na pobočce, i přesto, že se dohodl o barvě již s Vaším manželem a byla Vám zaslána cenová nabídka na sítě proti hmyzu v provedení rámu: Imitace dřeva. Na pobočce jsem Vám osobně ukazoval na vzorku jaké provedení rámu nabízíme a jaké jsou mezi nimi cenové rozdíly. S přihlédnutím na cenu jsem Vám navrhl barvu rámu v hnědé barvě, se kterou jste souhlasila a já jsem celou nabídku na sítě proti hmyzu přepracoval během naší zchůzky na prodejně a na základě toho jsme spolu podepsali smlouvu, ve které je jasně specifikováno: Sítě okenní - Standard hnědá. Opravdu Vás mohu ujistit, že si Vás s nikým nepletu." Před podpisem jsem se znovu ústně ujišťovala, zda oprava smlouvy odpovídá předanému mustru síta a byla jsem ujištěna, že ano. Neprocházel se mnou žádné barvy ani druhy rámečků, smlouvu nezměnil od nabídky z e-mailu a samotné smlouvy, které mi předložil k podpisu, měl již 4 dny vytištěné, tedy před mou první návštěvou pobočky. Pokusila jsem se provést reklamaci samotného zpracování smlouvy, bohužel neúspěšně. Technik (a zároveň nadřízený, rozhodující o reklamacích), reklamaci zamítl jako neopodstatněnou s odůvodněním - Cituji e-mail (vynechávám pasáž o oknech, která nereklamujeme) : "Vážená paní, v příloze zasílám doplněný reklamační list. Při zaměření sítí byl Váš manžel řádně o všem informován a byla s ním dohodnotu barva ráměčků sítí a síťoviny samotné. Požadavek byl na podobné sítě jako již na oknech byly, na čež jsem manželovi sdělil, že pokud se jedná o barvu, je to barva "imitace dřeva" (skutečný název stříkaného dřevodekoru). Shodli jsme se, že imitace dřeva Vám vyhovuje a že další barvy řešit nebudeme. Další komunikace již tedy probíhala písemně, kdy jste mailem, který citujete v reklamaci jasně požádala o změnu venkovní barvy oken na zl. dub a stejně jasně jste požádala i o změnu barvy sítí na hnědou. Vzhledem k tomu, že je to zcela jasný požadavek a bylo tak na Vaši žádost provedeno. Jediné pochybení p. Nováka vidím v tom, že se spletl v tom, kdy Vám smlouvu na Vaši žádost předělával a v mailu Vám napsal, že to předělával při Vaší návštěvě, ikdyž to předělával již po Vašem mailu a pak si to s Vámi jen potvrdil. Což je dle mého názoru zcela pochopitelný omyl, vzhledem k tomu, že se jednalo o celkem krátký časový úsek cca 1,5 měsíce zpětně, nikoliv o úmyslné lhaní. Poškozenou síť (jak bylo slíbeno - bezplatně opravenou) Vám samozřejmě vrátíme - budete kontaktováni jakmile bude k vyzvednutí." Panu technikovi jsem poslala veškeré podklady k vyřízení včetně kopií e-mailů a předložených nabídek smluv a kalkulací. Pracovník pobočky přepracoval kalkulace, aniž by mi vysvětlil, že neodpovídá našemu požadavku (ale ujistil nás, že je to v pořádku). Kdybych věděla, že tomu tak není (i přes ujištění pracovníka), nikdy bych takovou smlouvu nepodepsala - nejsem odborník a v jejich technických zprávách jsem se orientovala opravdu velice špatně. Navíc hnědé provedení (s poznámkou o podobnosti ke stávajícím sítům) neznamená hnědou barvu (jak ji mají oni nastavenou, vypadá jako černá). Také nám dosud nebylo vráceno námi zapůjčené síto, které údajně poškodili při přepravě. Síto je údajně v reklamaci a musíme počkat, až bude vyřízena. Vzhledem k tomu, že na zamítavou odpověď reklamace jsem musela čekat 29 dní, a je to již skoro další týden, musí být reklamace vyřízena i z jejich strany. Přesto žádné informace o našem sítu nemáme a pracovník pobočky mi není ochoten nic říct. Tedy to vypadá, že jsme přišli o své síto, zaplacená reklamovaná síta i peníze. Cítíme se být v právu a poškozeni jednáním obou zmiňovaných pánů a po mnohých pochybeních a lžích z jejich strany. Budu velice vděčná, pokud nám poradíte, zda je možné ještě nějak postupovat. A rovněž si velice vážím, že si můj dlouhý e-mail přečtete až do konce. Ještě jednou děkuji, s pozdravem Simona.

    Odpověď:

    V prvé řadě doporučuji protistranu písemným doporučeným dopisem vyzvat ke zjednání nápravy, kdy trvejte na tom, že smlouva byla uzavřena o dodání sítí dle Vašich požadavků, které byly protistranou odsouhlaseny. V dopise uveďte, že pokud nedojde ke zjednání nápravy (tj. dodání správných sítí), obrátíte se žalobou k soudu.
    Je zřejmé, že Vašemu požadavku nebude vyhověno. Obraťte se proto následně s návrhem na mimosoudní vyřešení sporu na Českou obchodní inspekci. Více informací a možnost online podání návrhu naleznete zde:
    https://www.coi.cz/informace-o-adr/
    Pokud by ani řízení u ČOI nepomohlo, nezbude jiná možnost, než se obrátit s žalobou k soudu. Pokud byste byli v soudím řízení úspěšní, pak by Vám protistrana hradila rovněž náklady soudního řízení (soudní poplatek a náhradu za právní zastoupení). V případě podání žaloby již doporučuji využít pomoci advokáta. Seznam advokátů naleznete zde:
    www.advokatikomora.cz


    ► Stránka obsahuje odpověď na tato témata:

    • Reklamace sítí do oken - nesprávný odstín dodaný prodejcem, prodávajícím
    Nenašli jste odpověď na Váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 99 Kč. Odpověď obdržíte maximálně do 5 pracovních dnů. Poradit se s naším advokátem.

    Komentáře vytvořeny pomocí CComment

    Společný majetek manželů
    Rozvod manželství
    Vše o dědění a vydědění
    Proč se nevyplatí ignorovat dopisy

    Výživné, alimenty - nejčastější dotazy

    Vymáhání dluhů, směnky

    Strašák jménem exekuce
    Osobní bankrot (konkurz), oddlužení (insolvence) - informace
    Trvalé bydliště
    Omezení, zbavení svéprávnosti
    Proč se nevyplatí ignorovat dopisy

    Na co nezapomenout při stěhování