Asi před rokem jsem z internetového obchodu koupila vanu s otočným umyvadlem do bytového jádra. Zboží v pořádku došlo, asi týden poté jsem vanu s umyvadlem nechala odborně instalovat (instaltérské firmě) do našeho bytového jádra.
Nyní zhruba po roce používaní a zjišťování původu zápachu kolem umyvadla jsme zjistili, že se na podpůrném koši začala po kusech olupovat barva (pod ní je rez) a že umyvadlo již není otočné. Umyvadlem jsme delší dobu neotáčeli, ale v návodu nebyla zmínka o tom, že se má pravidelně otáčet nebo třeba nějak ošetřovat. Reklamovala jsem zboží prodejci, a jelikož koš nelze rozebrat a poslat prodejci (je to slepené rzí a navíc instalováno k odpadu), domluvili jsme se, že zašlu fotografie vady a zaslala jsem 2 fotografie.
Nyní zhruba po roce používaní a zjišťování původu zápachu kolem umyvadla jsme zjistili, že se na podpůrném koši začala po kusech olupovat barva (pod ní je rez) a že umyvadlo již není otočné. Umyvadlem jsme delší dobu neotáčeli, ale v návodu nebyla zmínka o tom, že se má pravidelně otáčet nebo třeba nějak ošetřovat. Reklamovala jsem zboží prodejci, a jelikož koš nelze rozebrat a poslat prodejci (je to slepené rzí a navíc instalováno k odpadu), domluvili jsme se, že zašlu fotografie vady a zaslala jsem 2 fotografie.
Prodejce to poslal výrobci a výrobce se vyjádřil ve smyslu, že jsme si to poškodili sami tím, že je jasně z fotek vidět naleptání způsobené prý přetékaním agresivní chemikálie přes okraju umyvadla. To výrobce usoudil na základě dvou fotografií, kde se mu odlesk blesku a vodní kámen jevil jako naleptání. Umyvadlo vůbec není naleptané (vůbec přes okraj nepřetékala agresivní chemikálie) a prodejce se prozatím ani jasně nevyjádřil, jestli reklamaci zamítá nebo ne, pouze nám přeposlal odpovď od výrobce s návodem na používání (který mimichodom máme ještě od koupě a řídíme se jím).
Výrobce se tam nevyjádřil k tomu, proč se již umyvadlo neotáčí (řešil pouze olouplou barvu). Pořád si myslím, že reklamuji oprávněně, že jsme si poškození sami nezpůsobili nesprávným používáním a že se výrobce pouze snaží vyvléknout z odpovědnosti. Myslíme, že se jedná o výrobní vadu - nekvalitní provedení povrchové úpravy koše, takže neodolával běžné vlhkosti v koupelně od sprchování.
Pokud by prodejce reklamaci zamítl jako neoprávněnou, rádi bychom poslali umyvadlo i s košem nějakému znalci na posouzení, abychom dokázali naši pravdu. A v nejzažším případě by možná došlo i na soud. Máme v případě soudu nárok na úhradu nákladů souvisejících s demontáží tohoto umyvadla/koše/trubky, koupi a montáží náhradního umyvadla/koše/trubky, nákladů souvisejících se zhotovením posudku a dopravováním vadného umyvadla s košem? Vadu jsem reklamovalia v podstatě hned po jejím zjištění, ale bylo to rok od koupě (převzetí) zboží od prodejce. Jakou roli v tomto případě hraje čas? Děkuji, Adriana
Výrobce se tam nevyjádřil k tomu, proč se již umyvadlo neotáčí (řešil pouze olouplou barvu). Pořád si myslím, že reklamuji oprávněně, že jsme si poškození sami nezpůsobili nesprávným používáním a že se výrobce pouze snaží vyvléknout z odpovědnosti. Myslíme, že se jedná o výrobní vadu - nekvalitní provedení povrchové úpravy koše, takže neodolával běžné vlhkosti v koupelně od sprchování.
Pokud by prodejce reklamaci zamítl jako neoprávněnou, rádi bychom poslali umyvadlo i s košem nějakému znalci na posouzení, abychom dokázali naši pravdu. A v nejzažším případě by možná došlo i na soud. Máme v případě soudu nárok na úhradu nákladů souvisejících s demontáží tohoto umyvadla/koše/trubky, koupi a montáží náhradního umyvadla/koše/trubky, nákladů souvisejících se zhotovením posudku a dopravováním vadného umyvadla s košem? Vadu jsem reklamovalia v podstatě hned po jejím zjištění, ale bylo to rok od koupě (převzetí) zboží od prodejce. Jakou roli v tomto případě hraje čas? Děkuji, Adriana
Komentáře vytvořeny pomocí CComment