Obracím se na vaši poradnu s žádostí o radu ve věci reklamace na vyúčtování služeb bytu RPG. Dnes jsme obdrželi vyúčtování služeb spojených s bydlením za období 1.1.2010 - 31.12.2010 s nedoplatkem za teplou vodu a ohřev TUV - 24.331 Kč, což nám vyrazilo dech. Chtěla bych se s Vámi poradit, jestli mám nějakou šanci dokázat svou pravdu a omyl případného pracovníka RPG. V půlce roku se měnil vodoměr teplé vody, ovšem v době, kdy se měnil vodoměr v bytě jsem nebyla přítomna, podpis na vodoměrovém protokolu nesouhlasí s mým podpisem
Navíc svou měsíční spotřebu teplé vody mám řádně zapsanou v sešitku. Pravda je, že kdo otevřel dveře pracovníkovi k výměně vodoměru si již nevzpomínám.
Naše roční spotřeba za posledních pět let nepřesahuje 40 Gj. Ve vyúčtování je spotřeba uvedena za 140 Gj. Jak mám zjistit, kde se stala chyba či jak prověřit vyúčtování, aby bylo správné a jak mám dále postupovat. Děkuji, Valérie
Naše roční spotřeba za posledních pět let nepřesahuje 40 Gj. Ve vyúčtování je spotřeba uvedena za 140 Gj. Jak mám zjistit, kde se stala chyba či jak prověřit vyúčtování, aby bylo správné a jak mám dále postupovat. Děkuji, Valérie
Odpověď:
Jak jste sám v úvodu dotazu napsala – jde o reklamaci. Je třeba, abyste se obrátila na příslušnou společnost a nechala si vystavit podrobný výpis spotřeby. Co se týče výměny vodoměru – situace se měla řešit v okamžiku, jakmile jste uvedený nedostatek zjistila, nicméně argument uvedený v dotazu (nesouhlasící podpis) uveďte společnosti jako důkaz pochybného postupu jejich pracovníka.
Nedoporučuji účet platit, dokud se se společností nespojíte a nebude Vám vystaven rozpis spotřeby.
Celou situaci se primárně snažte vyřešit smírně se společností, případná žaloba by vedla k poměrně časově i ekonomicky náročnému sporu (s ohledem na minimum důkazů, které máte k dispozici).
Komentáře vytvořeny pomocí CComment