Před rokem jsem si koupila auto značky UAZ, na které je dva roky záruka. Po krátkém provozu nastaly technické potíže např. potíže s převodovkou, která byla reklamována čtyřikrát. Všechny opravy jsou zaznamenány v servisní knížce. Volala jsem dealerovi, který mi auto prodal a ten řekl, že ho to nezajímá a že s podnikáním skončil.
Odkázal mě na autorizovaného prodejce. Tak jsem sepsala Odstoupení od smlouvy a další podstatné dokumenty, které jsem poslala oběma stranám, ale oni odmítají komunikovat a ani dopisy nepřevzali. Žádám tedy o akutní radu, zda to řešit soudně, nebo jak mám dále postupovat? Děkuji, Jana
Odpověď:
Nejdříve kontaktujte výrobce – pravděpodobně bude mít svůj vlastní právní aparát; pokud se Vám s ním nepodaří spojit, kontaktujte autorizovaného prodejce (doporučuji osobní či telefonické jednání). Následně opětovně zašlete (a to jak písemně – doporučeným psaním, tak elektronickou poštou – nejlépe do datové schránky, pokud jí subjekty disponují) odstoupení od smlouvy s důvodem odstoupení, které bude obsahovat výzvu k vrácení peněz s konkrétním datem vrácení a nabídku na vrácení automobilu do místa, které dotyčný určí (samozřejmě s tím, že Vám budou uhrazeny náklady) či zpřístupnění místa, kde automobil je, aby si jej dotyčný mohl vyzvednout. Pokud i další komunikace nebude mít výsledek; obraťte se na soud s žalobou na vrácení peněz.
Komentáře vytvořeny pomocí CComment