Počet stránek ve webu: 48507

    1 1 1 1 1
    Pomohl Vám tento článek? Pokud ano, klikněte prosíme na 5 hvězdiček. Děkujeme! :)

    Řeším koupi elektrokola. Obecně jsem zatím došel k pozici, že bych chtěl mít jedno slabší elektrokolo na sport, jedno silné elektrokolo na dojezd a jednu elektromotorku. Zvazuju při tom výběru různé poměry cen, výkonu, dostupnosti, užití a zase ceny ad.

    1). slabší elektrokolo (nejspíš čínské - import, nebo vlastní výroba) = rád bych s ním na silnici i cyklostezku
    - motor do 1kW (vyhovuje Vyhlášce Ministerstva dopravy č. 341/2014)
    - konstrukční rychlost nedokážu omezit na vyhláškou požadovaných 25km/h (reálné dokážu 40km/h)
    Jaká je nejjednodušší cesta - registrovat to jako moped nebo jinak? Nevadí mi případně platit zákonné pojištění ve výši pár set ročně, ale nějakou drahou homologaci bych neustál. Indikativní foto: https://e-bike48.cz/_files/200000148-46bf047b3c/DSC_0194.JPG
    2). silné elektrokolo (určitě čínské - import) = rád bych s ním na silnici i cyklostezku
    - motor cca do 5kW
    - čím více, tím lépe. reálné kolem 80km/h
    Jaká je nejjednodušší cesta - registrovat to jako moped nebo jinak? Musí mít homologaci? Pojištění? Indikativní foto: https://sc02.alicdn.com/kf/HTB1kSuIO3HqK1RjSZJnq6zNLpXag/Leili-12000W-duál-suspension-electric-bike. jpg
    3). elektromotorka (import z činy ... nikdy tu nebyla nijak homologovana či jinak testována) = pouze na silnici
    - motor cca 10kW
    - rychlost 150km/h+
    Jakým způsobem se může přihlásit k provozu na pozemních komunikacích? Musím mít nějaké konstrukční dokumenty od výrobce? Pokud je nemám?
    indikativní foto: https://sc01.alicdn.com/kf/HTB1hYsrLIfpK1RjSZFOq6y6nFXaX/10000w-max-speed-150km-h-electric-motorcycle.jpg
    Děkuji. Zdeněk.

     

    Odpověď:

    Silniční provoz elektrokol se řídí Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 168/2013 (Nařízení o schvalování dvoukolových nebo tříkolových vozidel a čtyřkolek).
    Ze schvalovacího procesu (homologace) jsou vyňaty dopravní prostředky, jejichž rychlost s asistencí elektromotoru nepřevýší 25 km/h a u nichž je jmenovitý výkon elektromotoru maximálně 250 Wattů.
    V případě, že rychlost nebo výkon elektrokola přesahuje tyto limity, nejedná se dle legislativy o elektrokolo, ale o Motokolo (kategorie L1e-A), nebo Moped (kategorie L1E-B), na nějž se vztahují omezení daná zmiňovanou vyhláškou Ministerstva dopravy (mj. povinnost provedení typových zkoušek, registrační značka, pojištění, helma a provoz pouze na komunikacích určených).
    U elektrokola, které je výrobcem označeno pro využití v terénu a které je zkonstruováno pro jízdu na nezpevněném povrchu, je vyňato ze schvalování a není omezeno ani výkonem motoru ani asistovanou rychlostí. Pokud by ovšem mělo být využíváno na pozemní komunikaci, vztahují se na něj omezení výše uvedené.
    V posledním případě zde platí to co u „běžného“ auta, vozidlo, tady motorka musí projít klasickou STK, kde budete potřebovat zmiňované dokumenty.

    Nenašli jste odpověď na Váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 99 Kč. Odpověď obdržíte maximálně do 5 pracovních dnů. Poradit se s naším advokátem.

    Komentáře vytvořeny pomocí CComment

    Společný majetek manželů
    Rozvod manželství
    Vše o dědění a vydědění
    Proč se nevyplatí ignorovat dopisy

    Výživné, alimenty - nejčastější dotazy

    Vymáhání dluhů, směnky

    Strašák jménem exekuce
    Osobní bankrot (konkurz), oddlužení (insolvence) - informace
    Trvalé bydliště
    Omezení, zbavení svéprávnosti
    Proč se nevyplatí ignorovat dopisy

    Na co nezapomenout při stěhování