Objednala jsem si u jedné firmy 5 ks sítí dle předaného 1 ks našeho síta (imitace zlatého dubu, byla rotrhaná síťovina, přislíbili nám nové potažení) a 2 ks oken (polodekor vnitřní bílá - venkovní zlatý dub). Zaměření na okna a sítě pro rozměry a barvy provedl technik firmy, cenové nabídky vypracoval pracovník pobočky a poslal je elektronicky e-mailem.
Mám e-shop, kde prodávám digitální licence her - distribuované pomocí aktivačního klíče. Pokud zákazníkovi prodám digitální licenci, aktivační klíče doručuji e-mailem. Zákazník aktivační klíč úspěšně uplatní (tj. licenci aktivuje a již ji vlastní), ale vyskytne se problém, který souvisí se slabým hardwarovým vybavením jeho PC anebo se např. jedná o technickou chybu výrobce, pro jejíž řešení je třeba jej kontaktovat.
V létě 2017 jsem koupila byt v bytovém domě přes realitní kancelář. V září 2017 jsme zjistili, že v bytě se nedá pobývat vzhledem k hluku a otřesům, které vycházely z horního bytu (nově postavené garsonky z půdního prostoru). Sama prodávající uznala, že v tomto hluku se nedá bydlet a že je třeba podlahu horní garsonky odhlučnit (spravit).
Chtěla bych poradit ohledně reklamace závad v bytě. Dle jakého paragrafu se řídit? Závady ani po půl roce nebyly odstraněny a na některé reklamace byly ignorovány a nikdy nevyřešeny? Na co se odkázat a co se dá vymoci? Jde o nově zakoupený byt. Závady jsou všeho druhu po závažné až méně závažné a to:
Po diskuzi s realitní společností a s kupujícím vyplývá, že kupující bere na vědomí starší stav nemovitosti a je ochoten se vzdát nároku na uplatnění případných skrytých vad. Podle realitní kanceláře to není první případ kdy to kupující dělá. Návrh je vložit tuto větu do smlouvy:
Zboží bylo zakoupeno přes web Euronics dne 22.10.2015 - dne 22.10.2015 jsme dostali email ohledně toho, že platba byla úspěšně připsána na účet Euronics. Na faktuře stojí: datum vystavení 22.10.2015, datum splatnosti 22.10.2015 a datum uskutečnění zdaň. plnění 22.10.2015. Zboží bylo zasláno jako balík do ruky a bylo převzato dne 27.10.2015.
Při digitálním zaměřování pozemků 2017 bylo zjištěno, že nám hranice stavby a zahrady neodpovídá skutečnosti. Část stavby a zahrady se dle tohoto měření nachází na pozemku souseda. S ním jsem se domluvila na odkoupení. Prosím o radu, jak nyní postupovat. Děkuji, Alžběta.
Na sauto.cz nabízí firma automobil, který neodpovídá parametrům, které tam uvádí. Na auto jsme se byli osobně podívat, a upozornili prodejce, že v inzerátu uvádí jiné informace. Také jsme upozornili sauto.cz, že zde prodejce udává nepravdivé údaje. Je to již několik týdnů a bylo již podáno několik urgencí a sauto.cz nereaguje.
Dotaz ohledně smlouvy o prodeji nemovitosti a ochraně proti možné reklamaci ve lhůtě a to až do pěti let (podle nového občanského zákoníku) : prodávám dům, který mi darovali prarodiče. Dům je starý přes 100 let, nebyly na něm dělané žádné velké úpravy za posledních 10-15 let a celkový stav je OK, ale ne výborný.
21.9.2017 večer jsem si objednal zboží v hodnotě 2.500 Kč z jednoho eshopu. 22.9.2017 v poledne jsem se rozhodl objednané zboží zrušit, o této situaci jsem neprodleně informoval eshop. Eshop zareagoval, že se objednané zboží nedá už zrušit, že je na cestě, ale do prodejny dorazilo až 25.9.2017 v poledne.